En el Aula C3A del Departamento de Matemáticas, Edificio Carlos Benítez, en la Facultad de Ciencias en Badajoz, el profesor Zdeněk Dušek del Institute of Technology and Business in České Budějovice impartirá el curso al amparo del programa Erasmus+ titulado “Homogeneous geodesics in Riemann-Finsler geometry”. Su resumen y horario son los siguientes:

• Horario: 2, 3, 6 y 7 de mayo de 12:00 a 13:30.
  • Resumen del curso: The course will be focused in the elementary tools used to study homogeneous manifolds. The concept of homogeneous geodesics will be introduced. Basic examples of homogeneous geodesics in homogeneous Riemannian manifolds will be presented also with generalization to Finsler geometry and some new results in special classes of Finsler manifolds will be explained.

Esta actividad está organizada por la profesora Dra. Teresa Arias Marco y por el profesor D. José Manuel Fernández Barroso.